Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Ερευνα έσπασε το μυστικό κώδικα του Πλάτωνα

Στο δαιδαλώδες «σπήλαιο» των ιδεών του Πλάτωνα εισχώρησε Βρετανός ερευνητής, που κατάφερε να σπάσει ένα μυστικό μαθηματικό και μουσικό κώδικα, ο οποίος φαίνεται ότι κρυβόταν στα έργα του αρχαίου Ελληνα φιλοσόφου. «Ηταν σαν να ανοίγαμε έναν τάφο και να εντοπίζαμε μέσα του καινούργια έργα του Πλάτωνα», λέει ο δρ Τζέι Κένεντι, ιστορικός της Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Η ύπαρξη κρυμμένων μηνυμάτων στα πλατωνικά κείμενα είχε συζητηθεί αρκετές φορές στους επιστημονικούς κύκλους, έλειπε όμως μία συγκροτημένη θεωρία που να αποδεικνύει την ύπαρξή τους. Ο Βρετανός επιστήμονας, τα συμπεράσματα του οποίου δημοσιεύτηκαν στην αμερικανική επιθεώρηση «Apeiron», αποκαλύπτει ότι ο Πλάτωνας χρησιμοποίησε μια διάταξη συμβόλων, εμπνευσμένη από τη θεωρία του Πυθαγόρα, για να δώσει στα έργα του μουσική δομή. Τον 6ο αιώνα π.Χ. ο Πυθαγόρας είχε διακηρύξει ότι οι ουράνιες σφαίρες παράγουν μια μουσική που δε γίνεται αντιληπτή με την ακοή. 


Ο Δρ Kennedy πέρασε πέντε χρόνια μελετώντας όσα γράφει ο Πλάτωνας και διαπίστωσε ότι στην γνωστή του εργασία “Πολιτεία” τοποθέτησε ομάδες λέξεων που σχετίζονται με τη μουσική μετά από κάθε δωδέκατο του κειμένου – σε ένα δωδέκατο, δύο δωδέκατα, κ.λπ. Αυτή η τακτική προτύπου εκπροσώπησε την δώδεκα νότες της ελληνικής μουσικής κλίμακας. Μερικές σημειώσεις ήταν αρμονικές, άλλες παράφωνες. Στις τοποθεσίες με τις αρμονικές νότες περιέγραψε τους ήχους που σχετίζονται με την αγάπη ή το γέλιο, ενώ οι θέσεις με τις παράφωνες νότες έχουν σημανθεί με στριγκούς ήχους ή τον πόλεμο ή τον θάνατο. Αυτός ο μουσικός κώδικας ήταν το κλειδί για την αποκρυπτογράφηση σε όλο το συμβολικό σύστημα του Πλάτωνα.

Ο Δρ Kennedy, ένας ερευνητής στο Κέντρο Ιστορίας της Επιστήμης, Τεχνολογίας και Ιατρικής, λέει:
«Όπως διαβάζουμε τα βιβλία του, τα συναισθήματά μας, ακολουθούν τα σκαμπανεβάσματα της μουσικής κλίμακας. Ο Πλάτωνας παίζει τους αναγνώστες του, όπως τα μουσικά όργανα.»
Ωστόσο ο Πλάτων δεν σχεδίασε την κρυπτογράφηση του καθαρά για διασκέδαση – ήταν για τη δική του ασφάλεια. οι ιδέες του Πλάτωνα ήταν μια επικίνδυνη απειλή για την Ελληνική θρησκεία. Είπε ότι
..οι μαθηματικοί νόμοι και όχι οι Θεοί ελέγχουν το σύμπαν.
Ο δάσκαλος του Πλάτωνα είχε εκτελεσθεί για αίρεση. Μυστικότητα ήταν κάτι το φυσιολογικό κατά την αρχαιότητα, ειδικά για εσωτερικές και θρησκευτικές γνώσεις, αλλά και για τον Πλάτωνα ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου. Η κωδικοποίηση των ιδεών, ήταν ο μόνος τρόπος για να είναι ασφαλής.

«Ο Πλάτωνας θεωρείται συχνά μόνο φιλόσοφος, ενώ ήταν επίσης σπουδαίος επιστήμονας. Συμμετέχω σε ένα κίνημα ανάμεσα στους ιστορικούς των Επιστημών να στραφούν στη μελέτη των μαθηματικών του, της φυσικής, της μουσικής θεωρίας και της φυσιολογίας του», εξηγεί μιλώντας στον «Α» ο δρ Κένεντι, που εδώ και χρόνια ερευνά το πλατωνικό σύμπαν, πεπεισμένος ότι κρύβει πολλά ακόμη μυστικά. «Η αποκρυπτογράφηση της μουσικής δομής δείχνει ότι ο Πλάτων χρησιμοποιεί το συμβολισμό, πράγμα που μας οδηγεί σε πολλά άλλα είδη συμβολισμού», τονίζει.

Συγγραφέας και του βιβλίου «Space, time and Einstein», ο δρ Κένεντι συνεχίζει την έρευνά του στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία. «Η μελέτη μου, που πρέπει φυσικά να επικυρωθεί και από άλλους ειδικούς, δείχνει ότι οι απόψεις μας για πολλούς αρχαίους φιλοσόφους πρέπει να αναθεωρηθούν. Για παράδειγμα, ο Αριστοτέλης ήταν σκεπτικός στην πυθαγόρεια κληρονομιά. Καθώς η έρευνά μου δείχνει ότι ο Πλάτων ήταν οπαδός του Πυθαγόρα, διαπιστώνουμε ότι η απόσταση μεταξύ τους ήταν μεγαλύτερη απ' όσο πιστεύαμε».

Ο Βρετανός ειδικός στέκεται ιδιαίτερα στις «τεράστιες πρακτικές επιρροές» της πλατωνικής σκέψης. Θυμίζει τη διαπίστωση του Ελληνα καθηγητή στο Πρίνστον Αλέξανδρου Νεχαμά: «Ο Πλάτων εκπροσωπεί το πέρασμα από την κοινωνία του πολέμου στην κοινωνία της σοφίας». Οπως λέει ο δρ Κένεντι, «μετά τον Πλάτωνα, στη θεωρία και συχνά στην πράξη, η πολιτική αφορούσε την κοινωνική δικαιοσύνη, πράγμα που δεν ήταν αυτονόητο πριν από αυτόν. 

     
Ο Πλάτων συνέβαλε επίσης στο να επηρεαστεί η δυτική παράδοση από τα μαθηματικά και την επιστήμη -από αυτό βιώνουμε τόσο τα οφέλη όσο και τις βλαβερές συνέπειες. Κι ακόμη, παρά το ότι στην «Πολιτεία» αντιμάχεται τους ποιητές, ο ίδιος ήταν σπουδαίος ποιητής. Η σαγηνευτική δύναμη κειμένων όπως το «Συμπόσιο», ο «Φαίδρος» και ο «Φαίδων» πηγάζει από το πάντρεμα της βαθιάς φιλοσοφικής του σκέψης και μιας υψηλής ποίησης». 



Πηγές
http://gomedusa.blogspot.com/2010/07/blog-post_6417.html
http://miastala.com/s/?p=1667

8 σχόλια:

  1. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιστεύεις οτι η θεωρία του είναι λανθασμένη? Απ όσο γνωρίζω ο Πλάτων ήταν Ορφικοπυθαγόρειος,αναφέρει πολύ τα μαθηματικά και την αρμονία του σύμπαντος.Οπότε πολύ πιθανό να έχει βάλει με αποκωδικοποιημένο τρόπο και την μουσική μέσα στους διαλόγους του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτός που έγραψε το κείμενο, προφανώς μετέφερε ότι διάβασε από Αγγλικά και διεθνή μέσα, που δημοσίευσαν το γεγονός! Τα όσα λέγονται για τον Πλάτωνα είναι ολόσωστα!!
    Για να καταλάβει κανείς τι σημαίνει γλωσσικός κώδικας για τον άνθρωπο, είναι αρκετό να το παρομοιάσει με το λογισμικό/γλώσσα για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή! Όσο αρτιότερο μπορεί να είναι ένα software, αντιστοίχως αρτιότερες είναι και οι επιδώσεις του Pc.
    Έστω και τώρα, καλό θα είναι να αφήσουμε τον όποιο και τον όσο για τον καθένα μαλακό τρόπο ζωής και να στραφούμε στα κείμενα και τον πραγματικό κόσμο των προγόνων μας, αξιώνοντας πρώτα την ίδια μας την ζωή και κατεπέκταση την ίδια την κοινωνία μας!
    Για μένα προσωπικά είναι ΝΤΡΟΠΗ τέτοιες ''ανακαλύψεις'' να γίνονται κατ' αποκλειστικότητα από ξένους μελετητές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. …Την Αληθεια στη συγκεκριμενη περιπτωση, Αρετη` «100%», (όπως λες)` ασυζητητι` και προσπαθω για τι; αλλες.

    Διοτι είναι >φως φαναρι»`, οποτε και στραβος , .- κατά φυση – ,τη βλεπει,… \
    Ισως δε πνευματικος… στραβος, ΟΧΙ!


    Με κυριευσε ελαφρα αποξενωση οταν ειδα την …επεκταση που προσεδωσες στον ορο. Μου δημιουργηθηκε η εντυπωση ότι με εσπρωχνες σε βαθεια νερα. Και εγω βεβαια δεν εχω αντιρρηση, αρκει να γνωριζω να απαντησω…και αυτό είναι το ζητουμενο.
    Διοτι αυτό όπως αντιλαμβανεσαι ηταν ιδιοτητα (χαρισμα ) του Σωκρατη` των σοφων γενοκοτερα
    Δεν θελω λοιπον να βρεθω εκτεθειμένος, μη μπορωνυας να απαντησω σε καποια ερωτηση.

    Όπως, λογου χαρη, γιατι δε μπορουν να ανακαλυψουν, περα εκει στo “CERN”, το σωματιδιο που αναζητουν μετα μανιας, ξοδευοντας τοσα χρηματα…

    Κατά τα αλλα. πιστευω ότι όλα εχουν απαντηθει από τους «αρχαιους μας φιλοσοφους», όπως τους ονομαζεις.΄΄
    Καλο, να μαθεις εδώ, ότι αυτοι που γνωριζουν την αληθεια δεν είναι φιλοσοφοι…αλλα ΣΟΦΟΙ

    Και μη μου τα «επιστρεφεις» ως αφορωντα εμενα, διοτι εγω (ετσι οπως τα βλεπεις…) δεν ειμαι ουτε το ένα ουτε το άλλο…
    Απλως αναζητω την Αληθεια ,- και καμια φορα τη βρισκω,- όπως μας την παρεδωσαν οι «αρχαιοι μας φιλοσοφοι» , όπως, (ξαναλεω), τους ονομαζεις.

    Και τωρα θα σς παραπεμψω στον Ομηρο, σχετικα με τα «κλαμματα» που αναφερεις, διοτι η αναζητηση της, η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ της Αληθειας δεν είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ,,,
    Ο οποιος λεγει σχετικα: «Το τε γερας εστι θανοντων»



    Σου εδωσα τον καλυτερο ορισμο της φιλιας
    (ΑΚΡΟΝ ΑΩΤΟΝ αυτης, *Πυθαγορας γαρ ελεξεν ουτως)
    «
    Και Σσυ… «αγρον ηγορασα»!!! *
    (Πρωτη φορα βαζω τρια θαυμαστικα)

    Δεν σου λεει τιποτα το Πυθαγορικο αποφθεγμα…και ρωτας εμενα να σου ορισω τι είναι φιλια;;

    Τότε να ξαναβαλω τρια (3) !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  5. Το «Λυση» δεν τον εχω διαβασει…
    Σκεφτομαι όμως την περιπτωση της ειρωνειας (μανα ,¨ αυθεντια, ο Σωκρατης, για αυτους που τη χρειαζονται…) αν είναι ετσι όπως τα περιγραφεις…

    Δικαιωθηκα στην αρχικη μου αποξενωση,(της παρουσης απαντησης σου) όταν ειδα να επαναλαμβανεις: «Εσυ ο κατοχος της Αληθειας»
    Φαινεται σαν να σε πειραξε αυτό(;;;)

    Εδώ συγχωρασε όμως, διιοτι αναφερεσαι ευπροσηγορα στο Σωκρατικο… περιβαλλον, και ζητας, επι πλεον, να μη παρεξηγηθευς…

    Το «δεν ειμαι σιγουρος» είναι ελαφρυντικο…
    Και ο κινδυνος οντως παραμενει,… δια το «πολυπραγμονειν».

    Εχω την εντυπωση παντως ότι πιθανον να τα στρεψεις αυτά—
    εναντιον μου ,αν νομισεις, όντως,ότι βρεθηκες σε δυσκολη θεση .


    Θα προσπαθησω να σε «διαφωτισω» αν μου πεις,ακριβως, περα από το «γενικευμενο» ορο της Αληθειας, τι αναζητας,
    Παρολο που αν ριξεις μια ματια μονη σου θα το βρεις καλυτερα.
    Μπορει όμως να μη ξερεις προς τα που να κυταξει;
    (δηλαδη να μη γνωριζεις ποια κατευθυνση θα πρεπει να ακολουθησεις σε κατι συγκεκριμενο…)

    Οσο για υο «γενικευμενο»
    ορο «Αληθεια» που αναγκάστηκα
    να χρησιμοποιησω, για τη διακριση του επι μερους αναζητουμενου αυτης, από ολους μας…
    Αυτη εχει ΗΔΗ δηλωθει ποια ΕΙΝΑΙ και πως ανευρισκεται, από το Σωκρατη κατ΄εκταση μεγαλυτερα – και τους αλλους σοφους , αρχαιους Ελληνες.
    Οι οποιοι ,ΠΙΣΤΕΥΩ, γνωριζαν τα
    ΠΑΝΤΑ.


    Και πανω απ΄όλα προΰποτιθεται ότι δεν εισαι «προγραμμα»…!!


    Από τους Νεοπλατωνικους δεν γνωριζω κανενα, περαν του Προκλου.
    Και αυτόν σποραδην και επι τροχαδην, δηλαδη, μεσες ακρες, από τη «χρηστομαθεια».
    Ουτε γνωριζω επισης επακριβως το χαρακτηρισμο του «δογματικου» προσωπου, αλλα υποψιαζομαι ότι με θεωρεις τετοιο.
    Θα ηθελες να μου εξηγησεις τι σημαινει;
    Κατά βαθος μου είναι αδιαφορο, αλλα ισως μπορει να βοηθησει….

    Δε μου λες αγαπητη σου φαινομαι σαν «φεροντας» της αληθείας; Και αν ναι από πού το συναγεις;

    Διοτι, αμα ή όταν, (επιλεγεις, ποιο προτιμας εδώ…), επειδη σου υπεδειξα ένα τροπο αναζητησης της αληθειας, ε συ, με νομιζεις «φεροντα» αυτης, τότε …«κλαφτα χαραλαμπίνα»


    Υ.Γ. Για να προχωρησουμε όμως ικανοποιητικα, χρειαζεται να μου απαντησεις ευθεως, μετα από οσα διημειφθησαν σχετικα με το θεμα αυτό,(της Αληθευας και το Σωκρατη) αν εσυ, ΕΣΥ…δηλαδη, εξακολουθεις να πιστευεις ότι ο Κριτων ηταν πραγματι φιλος του Σωκρατη,..


    Σημειωση: Η απαντηση,στη συνεχεια του διαλογου (διαλογου μας) περι Σωκρατους και Αληθειας, διδεται εδω. Διοτι δε μπορεσα να τη δημοσιευσω στο... συγκεκριμενο χωρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φαίδρος 278 d "Σωκράτης: Να τον ειπώ βέβαια Φαίδρο μου, σοφό, μου φαίνεται πως είναι πολύ και αρμόζει μονάχα του Θεού. Ομως να τον ειπώ φιλόσοφο ή κάτι παρόμοιο του αρμόζει πιο πολύ και είναι μετρημένος λόγος."

    Αυτό σχετικά με το οτι θεωρείς τους φιλοσοφους μας σοφους.Σοφή για μένα μόνο η φύση και το Θείον.Για οποιονδηποτε άνθρωπο που είναι φίλος της Σοφίας,αρμόζει κατα την γνώμη του να λεγεται φιλόσοφος.

    Σου τόνισα τόσο πολύ την Αλήθεια γιατί εσύ επέμενες στην αρχή, με τον επιθετικό τρόπο που μπήκες, να μου τονίζεις οτι έχω τσακωθεί μαζί της. Κι αυτό για τον λόγο οτι θεωρώ τους μαθητές του Σωκράτη απλούς ανθρωπους.Εσύ δηλαδή θεωρεις αυτους φιλοσοφους και τον Σωκράτη σοφό; Και τί είναι αυτό που σε κάνει να υπερβάλλεις στο μέτρο; Με ρωτάς αν ακομα πιστευω οτι ο Κριτων ήταν φίλος του.Γιατί;Μου είπες κάτι που να μου αποδειξεις το αντίθετο;Το μόνο που μου ειπες ήταν οτι εχω τσακωθεί με την Αλήθεια!Δεν μου ειπες όμως ΠΟΙΑ ειναι η Αλήθεια.Αλλά θα μου την πεις όχι αερολογόντας και επιθετικά,αλλά με σεβαστά επιχειρήματα.Για να την καταλάβω,γιατί εγώ δεν την ξέρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επίσης, πώς είσαι τόσο σίγουρος οτι αυτά που εσύ πιστευεις είναι και τα αληθινά; Και οτι ο δικός σου δρόμος είναι ο σωστός προς την Αλήθεια και όχι ο δικός μου; Ή κάποιου άλλου;

    Πχ,λες το εξης για τον Κρίτωνα,εγω λέω κάτι άλλο και μου λες λοιπον πως δεν εχει αληθεια αυτο που λεω εγώ, δειχνοντας έτσι πως εχει αλήθεια αυτό που λες εσύ.Αν κάνω λάθος διόρθωσέ με.

    Δογματικός είναι κάποιος που διαβάζοντας έναν μόνο φιλόσοφο,τον πιστευει 1000 %,δεν αφήνει περιθώρια λάθους και σνομπάρει όλους τους άλλους φιλοσοφους χωρίς να γνωριζει τί έχουν γράψει επειδή πιστευει οτι αυτοι λενε βλακείες ενώ αυτος που εχει στα χέρια του λεει 1000 % την Αληθεια.Για δογματισμένος δεν μου φαίνεσαι πάντως..

    Όταν είπα τους "φεροντες την Αλήθειαν" δεν μίλησα για εσενα προσωπικά αλλά για καποιον δάσκαλό σου σημερινό σε περίπτωση που εχεις,μια και δεν ανέφερες ποιος είναι ο δάσκαλός σου που λες πιο πάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. η αληθεια αγαπητοι φιλοι ειναι η απλοτητα και η παρατηρηση....κανεις γνωστηκοτερος απο τον αμαθη ....διοτι μια ζωη ειμαστε γνωστες μιας παρελθουσης αμαθειας
    amazoellas

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails