Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Συγκλονιστικό : Βρέθηκε το παλάτι του Οδυσσέα στην Ιθάκη !!



ITHAKH1ITHAKH2Μέγαρο μυκηναϊκής εποχής στην Ιθάκη...
Αυτή τη φορά μια ομάδα αρχαιολόγων που χρόνια τώρα κάνει ανασκαφές στην Ιθάκη, πιστεύει ότι βρήκε το παλάτι του βασιλιά Οδυσσέα. Ένα μέγαρο τριών επιπέδων, με κλιμακοστάσιο λαξευμένο στο βράχο.
Μέσα σ' αυτό υπολείμματα μυκηναϊκής κεραμικής, πινακίδες με...

γραμμική γραφή.
Παρόμοια μέγαρα βασιλιάδων έχουν βρεθεί στην Πύλο, στις Μυκήνες και στην Τίρυνθα.
"Το μέγαρο και τα ευρήματα που εντοπίσαμε μας κάνουν με επιφύλαξη να πιστεύουμε ότι είναι το παλάτι του Οδυσσέα", είπε απόψε στο δελτίο του ΣΚΑΪ ο επικεφαλής της ομάδας των αρχαιολόγων, κ. Παπαδόπουλος.
Ανάμεσα στα ευρήματα είναι και μια κρήνη μυκηναϊκής εποχής που εντυπωσιάσει τους αρχαιολόγους...
.............................

ITHAKH4ITHAKH3Σοβαρά ευρήματα υποστηρίζουν ότι έχουν ανακαλύψει οι αρχαιολόγοι στην Ιθάκη, τα οποία τους κάνουν να πιστεύουν ότι βρίσκονται μπροστά στο ομηρικό παλάτι του Οδυσσέα. Αρχαιολόγοι του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων συνεχίζουν εδώ και περίπου 16 χρόνια τις ανασκαφές στην περιοχή της Εξωγής Ιθάκης.

Όπως δήλωσε στην Τηλεόραση του ΣΚΑΪ που μεταδόθηκε στις 20/8/2010, ο καθηγητής Αρχαιολογίας στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Θανάσης Παπαδόπουλος, οι ανασκαφές έφεραν στο φως ένα τριμερές κτίριο με διαστάσεις ανακτόρου, παρόμοιες με εκείνα που έχουν ανακαλυφθεί στις Μυκήνες, την Πύλο και την Τίρυνθα.

Επιπλέον, όπως υποστηρίζει ο κ. Παπαδόπουλος, ένα ακόμα εύρημα που τους κάνει να πιστεύουν ότι έχουν ανακαλύψει το παλάτι του Οδυσσέα είναι και μία κρήνη, η οποία χρονολογείται το 13ο αιώνα π.Χ, περίοδο δηλαδή κατά την οποία έζησε ο Οδυσσέας.Στην Ιθάκη υπάρχει μία περιοχή κοντά στο χωριό Αγ. Αθανάσιος που σήμερα ονομάζεται Σχολή Ομήρου. Στην τοποθεσία πολλοί πραγματοποίησαν ανασκαφές μεταξύ των οποίων και ο Σλήμαν διαισθανόμενοι προφανώς ότι κάτι σημαντικό υπάρχει εκεί. Η αρχαιολογική σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κλήθηκε μετά 60 χρόνια να συνεχίσει τις ανασκαφές που είχε ξεκινήσει στις αρχές του αιώνα η Βρετανική Αρχαιολογική σχολή. Το ζεύγος των αρχαιολόγων Θανάσης Παπαδόπουλος και Λίτσα Κοντορλή Παπαδοπούλου έθεσαν σαν στόχο ζωής να ανακαλύψουν την Ομηρική Ιθάκη.
Πριν από τέσσερα χρόνια, το Νοέμβριο του 2006, είχαν φέρει στο φως ένα σημαντικό εύρημα από την Ιθάκη, μία πινακίδα που «αφηγείται» με γλαφυρό τρόπο ένα από τα επεισόδια της Οδύσσειας, παρουσιάστηκε στο γερμανικό αρχαιολογικό περιοδικό
«Kadmos».

  ITHAKH_pinakidaITHAKH5












Στην πινακίδα απεικονίζεται ένα πλοίο με τον Οδυσσέα δεμένο στο κατάρτι και εκατέρωθεν τερατόμορφα σχέδια, μία τρίαινα και σημάδια πιθανής γραφής Γραμμικής Β. Το εύρημα, βρέθηκε μαζί με άλλες πινακίδες που φέρουν επίσης σκηνές από την Ιλιάδα και Οδύσσεια. Την επιστημονική δημοσίευση του αρχαίου συνυπογράφουν οι δύο Ελληνες αρχαιολόγοι με τον ειδικό σε θέματα επιγραφικής Βρετανό G. Owens.

ITHAKH_EYXHN_ODYSSEIΠινακίδες με Γραμμική Β στην Ελλάδα έχουν βρεθεί σε προαύλια αρχαίων ανακτορικών συγκροτημάτων. Στη θέση του «Αγίου Αθανασίου» έχει ανακαλυφθεί από το 1996 που ερευνάται, μεγάλη αρχαία κτιριακή εγκατάσταση με δύο άνδηρα που επικοινωνούν μεταξύ τους με λαξευμένες στο βράχο κλίμακες που παραπέμπουν σε ανακτορικού τύπου συγκρότημα. 

Στην πινακίδα παραπλεύρως διακρίνουμε την επιγραφή: "ΕΥΧΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙ"

nonews-NEWS
Περισσότερα για τις ανασκαφές βλέπε:
http://www.friendsofhomer.gr/Excavations/Excavations.html


Δείτε και στο youtube σχετικό ρεπορτάζ !
.......................... 

Σχόλιο Καλόπουλου:

ODYSSEAS_KERASTISΗ είδηση που θα έπρεπε να συγκλονίσει το πανελλήνιο, αφού βγάζει από την αχλή του μύθου καθιστώντας τον ιστορική προσωπικότητα, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της μυθ-ιστορίας μας... τον ΟΔΥΣΣΕΑ! Κι όμως, περιορίστηκε στην ανακοίνωση της, μόνο από το κανάλι του ΣΚΑΙ…
Ω δύστυχη Ελλάδα… ω Ελλάδα της παρακμής και της σκληρής χριστιανικής υποτέλειας, μια τέτοια είδηση παγκοσμίου ενδιαφέροντος, μια τέτοια αφορμή θαυμάσιας προβολής της χώρας και της ιστορίας μας, ουσιαστικά δεν την εκμεταλλεύθηκε κανείς.
Πως θα μπορούσε άλλωστε να γίνει διαφορετικά, όταν το αφιονισμένο πανεπιστημιακό κατεστημένο… οι πνευματικοί αυτοί κηφήνες, που έχουν οχυρωθεί στο ακαδημαϊκό τους γκέτο και αρκούνται στο ρόλο του παθητικού θεατή των εξελίξεων, δεν έχουν ουτε ένα πανεπιστημιακό ραδιοφωνικό σταθμό, απ’ τον οποίο θα μπορούσαν να ανακοινώνουν τα ευρήματα κάθε επιστημονικού κλάδου, να φιλοξενούν αμφισβητήσεις, να διαφημίζουν τον ελληνικό πολιτισμό, και να εκλαϊκεύουν τις επιστημονικές κατακτήσεις, αλλά και να ξεναγούν τους φιλομαθείς πολίτες στις ενδιαφέρουσες πτυχές της απέραντης ελληνικής πολιτισμικής ιστορίας. Πρόσφατα μάλιστα μια ολόκληρη ομάδα καλοπροαίρετων καθηγητών πανεπιστημίου, με τους οποίους συζητήσαμε τα χάλια της εκπαίδευσης, κυνικά μου ομολόγησε ενώποιων πολλών άλλων ότι: "το πανεπιστήμιο δεν έχει καμιά σχέση με τον πολιτισμό! Εκεί είναι απλά τα γραφεία της εργασίας μας"!
Αυτό δυστυχώς είναι το αποτέλεσμα της διαχρονικής αφανιστικής διάθεσης κάθε ελληνικής αξίας, από τον σκοτεινό δυνάστη του τόπου, τον Ιουδαιο-χριστιανισμό, την πιο ακραία ανθελληνική και υποκριτική θρησκεία όλων των εποχών, που με απίστευτη βία και σαγήνη, έκατσε βαριά στο σβέρκο των Ελλήνων!
odysseus-MNISTIRESΑς ελπίσουμε ότι ο "Οδυσσέας" τελικά, θα επιστρέψει κάποτε στην Ιθάκη, θα ελευθερώσει την γλυκιά "Πηνελόπη" (Ελλάδα) από τον ασφυκτικό κλοιό των μνηστήρων της, και θα λογαριαστεί όπως πρέπει με τους σφετεριστές του οίκου και της λαμπρής ιστορίας του.
Μ. Καλόπουλος

Πηγή..

11 σχόλια:

  1. Αγαπητή φίλη
    Όπως έχω γράψει και στο μπλόκ μου αυτό που ανακάλυψαν δεν είναι το παλάτι του Οδυσσέα αλλά κάποιων απογόνων του.
    Εκείνο για το οποίο όμως σου γράφω είναι η δήθεν αγανάκτηση για ότι συμβαίνει τόσο του κ.Καλόπουλου όσο και άλλων όπου το ενδιαφέρον τους είναι πως θα συνεχίσουν να εξουσιάζουν τον "απέναντι" χώρο με την πολυπραγμοσύνη τους.
    Το λέω γιατί ενώ τον έχω ενημερώσει, όπως και τον άλλο μαχητή κ.Μπεξή, για τα ευρήματά μου δεν έλαβα ούτε καν μια τυπική απάντηση.
    Βλέπεις είναι δύσκολο να παραχωρείς χώρο και σε άλλους αλλά εύκολο να κρίνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
    Άρθρο πρώτο και μοναδικό! Το όνομα της Ιθάκης δόθηκε και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Όμηρο. Είμαστε συνεπώς υποχρεωμένοι να την δεχτούμε, όπως αυτός την περιγράφει κι όχι όπως εμείς θα θέλαμε! Βασική αρχή της Επιστημονικής έρευνας!
    Σύμφωνα με το Ομηρικό κείμενο δεν είναι δυνατόν να είναι το Παλάτι του Οδυσσέα στο σημερινό Θιάκι! Το πιο πιθανό είναι να είναι το Παλάτι κάποιου μνηστήρα της Ομηρικής Σάμης!
    1. Το Θιάκι και η Κεφαλονιά δεν μπορεί ποτέ να είναι η Ομηρική Ιθάκη. Τα σημερινά Θιάκι και Κεφαλονιά είναι δίδυμα νησιά, όπως ήταν στην Ομηρική εποχή το Δουλίχιο με τη Σάμη. (Το άλλο δίδυμο νησιών στο Ιόνιο Πέλαγος είναι οι Παξοί και οι Αντίπαξοι, που όμως δεν έχουν καμία γεωγραφική σύνδεση με τη Ζάκυνθο). Συνεπώς τα δίδυμα αυτά νησιά, κατά τον Όμηρο, αντιπροσωπεύουν το Δουλίχιο και τη Σάμη!
    2. Η Ομηρική Ιθάκη ήταν απόμακρη απ' τα άλλα, «πανυπερτάτη», και δεν ήταν δίδυμη με κανένα άλλο νησί! Το σημερινό Θιάκι, ούτε μοναχικό είναι, ούτε απόμακρο από τ’ άλλα, αντίθετα αποτελεί αιώνιο φυσικό δίδυμο με την Κεφαλονιά!
    3. Η Ομηρική Ιθάκη ήταν κοντά στην Ήπειρο και μάλιστα ήταν στο διάμεσο μεταξύ Θεσπρωτίας και Δουλίχιου, ενώ τα άλλα τρία (Δουλίχιο, Σάμη, Ζάκυνθος) ήταν κοντά στην Ηλεία, «Ήλιδος άντα», όπως αναφέρει ο Όμηρος στην Ιλιάδα, αλλά και με έμφαση στην Οδύσσεια.
    4. Η Ομηρική Ιθάκη είχε Ναό του Απόλλωνα του 12ου π.Χ. αιώνα, και μοναδικός τέτοιος Ναός υπάρχει μόνο στη Λευκάδα, απ' όπου έπεσε η Σαπφώ! Στο Θιάκι υπάρχουν αναφορές για τρεις αρχαίους Ναούς α) της Αρτέμιδας στον Αετό (Bendon), β) της Ήρας λατρευτικό άντρο κι όχι Ναός, στο σπήλαιο Λοΐζου και γ) της Αθηνάς μάλλον στην περιοχή Καθαρών, όπου και η ονομασία από την Αθηνά Παρθένο. Οι άλλοι Ναοί του Απόλλωνα στα Ιόνια νησιά (3 στην Κέρκυρα και ένας στην Κεφαλονιά) είναι των 8ου – 5ου π.Χ. αιώνων!
    (Συνέχεια)
    Νώντας Γαζής
    Γεωπόνος – Συγγραφέας – Ερευνητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
    (2ο ΜΕΡΟΣ)
    5. Η Ομηρική Ιθάκη είχε πολλές βροχές και πάμπολλα νερά από αστείρευτες πηγές. Υπήρχαν εκεί, – «αἰεὶ δ᾿ ὄμβρος … αρδμοί επηετανοί» (Οδ. ν, 245- 247) –, δηλαδή ρυάκια διαρκούς ροής, και άφθονες πηγές, βασικότατο χαρακτηριστικό της ΒΔ Ελλάδας και νησιών με πολλά βουνά και ψηλές κορυφές! «Τι και οι βροχές και η δρόσο αδιάκοπα το χώμα της νοτίζουν … και πηγές αστέρευτες ποτίζουν τα κοπάδια» (μετ. Κ.Κ). Αν αντιλήφθηκα σωστά, βρήκαν στο Παλάτι και μία στέρνα. Οι στέρνες είναι χαρακτηριστικό νησιών που στερούνται και βροχών και πηγών. Συνεπώς αυτό μας οδηγεί στο δεδομένο ότι το νησί στο οποίο υπήρχαν στέρνες, δεν μπορεί να έχει απολύτως καμία σχέση με την Ιθάκη του Οδυσσέα! Το κύριο χαρακτηριστικό του σημερινού Θιάκι είναι η μεγάλη έλλειψη νερών ύδρευσης και άρδευσης! Ένας από τους βασικούς λόγους που ο Dörpfeld το ταύτισε με την «παιπαλόεσσα» Ομηρική Σάμη! Το νησί με τα περισσότερα νερά στο Ιόνιο είναι κυρίως η Λευκάδα, η οποία διαθέτει, ως γνωστό, και εκπληκτικούς καταρράχτες (απ΄ τα ελάχιστα νησιά στον κόσμο), αντίθετα με το Θιάκι, που και πολλά χρόνια έμεινε χωρίς κατοίκους, κυρίως από προβλήματα έλλειψης νερού ανά τους αιώνες, αλλά και τα τελευταία 100 χρόνια, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία του Υπ. Γεωργίας και τα ετήσια αιτήματα προς τη Νομαρχία και την Περιφέρεια, αυτό αποδεικνύουν, την σημαντική έλλειψη νερού! [ΔΗΜΟΣ ΙΘΑΚΗΣ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Αναφορά στο Γ΄ ΠΕΠ και Δ΄ ΕΣΠΑ: «Θέλουμε να επιστέψουν στα νησιά μας οι παραγωγικές ηλικίες. Αλλά χωρίς νερό, λιμάνια, ακριβό κόστος μεταφοράς, έλλειψη οργανωμένων κέντρων υγείας, σχολείων, τους αποτρέπουμε και οδηγούμε τα Μικρά Νησιά σε βραχονησίδες. 2005]
    6. Το Παλάτι του Οδυσσέα ήταν δίπλα στη θάλασσα, κι όχι στο μεγάλο υψόμετρο της Εξωγής. Απομακρύνθηκε ο Τηλέμαχος λίγο και πήγε στη θάλασσα για να πλύνει τα χέρια του (Οδ. β, 260). Αυτό με κανένα τρόπο δεν θα το διανοούνταν, αν όντως το Παλάτι βρίσκονταν στο υψόμετρο της Εξωγής! Εκεί όμως, που ξεκάθαρα φαίνεται η πολύ κοντινή απόσταση του Παλατιού απ’ τη θάλασσα είναι κατά την προετοιμασία του πλοίου (με τη βοήθεια της Θεάς Αθηνάς) για το ταξίδι προς την Πύλο. Πηγαινοέρχονταν και η Αθηνά – Μέντορας και ο ίδιος ο Τηλέμαχος και οι άνθρωποι που επέλεξε για ναύτες, από το ημέτερο λιμάνι προς το Παλάτι και τανάπαλι, σε πολύ μικρό χρόνο, που δεν δικαιολογεί με κανένα τρόπο το μονοπάτι των 2,5 χλμ. απ’ το λιμάνι Πόλη μέχρι τη Σχολή Ομήρου, που διατείνονται οι δύο Αρχαιολόγοι ότι το εντόπισαν. Δεν πρέπει επίσης να μας διαφεύγει το γεγονός ότι οι ίδιοι οι Ιθακιστές μας επιβάλλουν να δεχτούμε ότι από το Παλάτι είχαν καλό οπτικό πεδίο προς τρεις θάλασσες (δεν το έχω εντοπίσει στο Ομηρικό κείμενο, όπως και πολλοί άλλοι ερευνητές) και με το δεδομένο της τοποθέτησης σε υψόμετρο 180 μ. γιατί αδυνατούν να εξηγήσουν πως ο Τηλέμαχος δεν αντιλήφθηκε τον Μέντη να αράζει στο λιμάνι του Ρείθρου και τον ανάγκασε να υποβάλει το (4 φορές επαναλαμβανόμενο στο Έπος) ερώτημα: Δεν πιστεύω να ήρθες με τα πόδια;
    (Συνέχεια)
    Νώντας Γαζής
    Γεωπόνος – Συγγραφέας – Ερευνητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
    (3ο ΜΕΡΟΣ)
    7. Στην ηπειρωτική ακτή (Ακαρνανία) ο Φιλοίτιος έβοσκε τα περισσότερα ζώα του Οδυσσέα και τα 3 χρόνια που έμεναν οι μνηστήρες στο Παλάτι της Ιθάκης, καθημερινά ο αρχιβοσκός μετέφερε τόσα ζώα από την απέναντι ακτή με πορθμείο, ώστε να φάνε 160 και πλέον άνθρωποι που ζούσαν στο Παλάτι! (Οδ. υ 185-188). Στο σημερινό Θιάκι είναι αδύνατο ακόμη και με πλοίο να περάσεις τις περισσότερες μέρες του χειμώνα από την απέναντι ακτή που απέχει 35 χλμ. Πάντως και τις απάνεμες μέρες είναι αδύνατο να περάσεις απέναντι με πορθμείο! Κι αυτό περισσότερο απ’ όλους το γνώριζε ο Όμηρος, ο οποίος δεν επέλεξε πλοίο με ναύτες, αλλά πορθμείο με πορθμείς!!! Είναι τυχαία η επιλογή αυτή; Ακόμη κι αν δεχτούμε την αντιεπιστημονική άποψη των Ιθακιστών ότι η Λευκάδα ήταν χερσόνησος της Ακαρνανίας και κατ’ αυτούς ήταν η «ακτή ηπείροιος», η απόσταση πλεύσης από Αφάλες (Β. Θιάκι) μέχρι Σκύδι (Λευκάδα-υποτιθέμενη Ακαρνανία) είναι 8,5 μίλια, από τα οποία τα 5 είναι αδύνατο να τα περάσεις περισσότερες από 150 μέρες το χρόνο, όχι με πορθμείο, ούτε και με μικρομεσαίο ψαροκάικο. Αδύνατο βέβαια να περνάς αυτή την απόσταση καθημερινά επί 1095 μέρες (3 χρόνια) και με κάθε καιρό, ιδιαίτερα με πορθμείο! (Σημειωτέο ότι το λιμεναρχείο εκδίδει πολλά απαγορευτικά το χειμώνα και σε μικρά επιβατηγά πλοία και στα φέρυ μπόουτ!).
    8. Θα πρέπει, επίσης, να γνωρίζουν όσοι μελετούν τα Ομηρικά Έπη, πως τότε, βασιλιάς γίνονταν ο μεγαλύτερος γαιοκτήμονας. Αυτό δείχνει πως υπήρχαν κι άλλοι πολλοί γαιοκτήμονες με μικρότερη ή και ίση περιουσία και ισχύ! Είχαν κι αυτοί πολύ καλά και πλούσια σπίτια, ίδια με Παλάτια! Άλλωστε απ’ αυτά τα σπίτια ήταν όλοι οι μνηστήρες! Είναι αδύνατο, λοιπόν, όταν ανασκάψεις σ' όλα αυτά τα νησιά να μην βρεις τέτοια σπίτια σαν Παλάτια! Επειδή βέβαια είναι το μοναδικό Παλάτι που δεν έχει ακόμα ανευρεθεί, χρειάζεται από αρχαιολογικής πλευράς πολύ σοβαρότητα, πολύς αυτοσεβασμός και κυρίως υπέρτατος σεβασμός στον Ποιητή!
    (Συνέχεια)
    Νώντας Γαζής
    Γεωπόνος – Συγγραφέας – Ερευνητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
    (4ο ΜΕΡΟΣ)
    9. Μεταξύ της Ιθάκης του Οδυσσέα και της Πύλου, υπήρχε νησί με δίδυμα λιμάνια, με ανεμοδαρμένα ύψη, με τον οικισμό Αλαλκομενές πάνω του και το οποίο έλεγχε απόλυτα οποιαδήποτε κίνηση πλοίου έρχονταν από την Πύλο και στο οποίο οι μνηστήρες έστησαν καρτέρι δολοφονικό στον Τηλέμαχο. Τέτοιο νησί δεν υπάρχει μεταξύ Ιθάκης και Πύλου, ούτε μεταξύ Κεφαλονιάς και Πύλου, παρά μόνο το Αρκούδι μεταξύ Λευκάδος και Πύλου, που ταιριάζει απόλυτα στην περιγραφή του Όμηρου! Η γεωμορφολογία του νησιού αυτού είναι ακριβές αντίγραφο του νησιού που περιγράφει ο Όμηρος, με το όνομα ΑΣΤΕΡΙΣ. Όσο για τη βραχονησίδα Δασκαλιό, όχι μόνο δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την περιγραφή, το μέγεθος και τη θέση, όχι μόνο δεν έχει δυνατότητα οικισμού, αλλά και το σημαντικότερο δεν εξυπηρετεί καθόλου το σκοπό για το οποίο υποτίθεται ότι το επέλεξαν οι μνηστήρες, γιατί ο Τηλέμαχος έρχονταν από την Πύλο κι όχι από την Κέρκυρα ή τη Θεσπρωτία! Σύμφωνα επίσης με τους δικούς τους ισχυρισμούς, όπως προαναφέραμε, θεωρούν ότι από το Παλάτι φαίνονταν τρεις θάλασσες! Ακόμη όμως κι αν ήταν το Δασκαλιό ακριβές αντίγραφο της Αστερίδας, θα ήταν βλακώδες και τραγικό ταυτόχρονα λάθος των μνηστήρων, να επιλέξουν το Δασκαλιό για να δολοφονήσουν τον Τηλέμαχο, μπροστά στο οπτικό πεδίο του Παλατιού, δηλ. μπροστά στα μάτια, δυνητικά, της μάνας του!!!
    10. Το λιμάνι του Φόρκυνα, που οι Φαίακες άφησαν κοιμισμένο τον Οδυσσέα, ο Όμηρος το περιγράφει με έναν εκπληκτικό και μοναδικό τρόπο: Δύο βράχοι κλείνουν τα κύματα έξω απ΄ το λιμάνι και τα καλοκούβερτα καράβια μόλις μπουν μέσα δεν χρειάζεται να δέσουν, γιατί προφανώς δεν υπάρχει απολύτως κανένας κυματισμός και επί πλέον δεν το πιάνει απολύτως κανένας αέρας για να δημιουργήσει έστω και ανεπαίσθητο κυματισμό. Οι δύο κόλποι του Βαθιού και της Δεξά στο Θιάκι είναι δεκτικοί όλων των ανέμων, που προέρχονται απ' το Βοριά (Μαϊστρο, Τραμουντάνα και Γραίγο). Πολλές φορές έχουν ρίξει έξω καΐκια και βάρκες με την ορμή που έρχονται από το απέναντι βουνό της Ανωγής, που περιέργως το ονόμασαν ... Νήριτον!!! Αν δε τα μποφώρ είναι μεγάλα, δύσκολα μπορείς να βγεις απ’ το λιμάνι, αν δεν κοπάσει η δύναμη του αέρα! Το μοναδικό λιμάνι 100% ασφαλές στη Δυτική Ελλάδα, είναι ένα, το λιμάνι στα Σύβωτα (συς + βρώσις = χοιροτροφή) της Λευκάδας! Επισκεφθείτε το οποιαδήποτε εποχή του χρόνου θέλετε! Σπάνια θα διαπιστώσετε να ρυτιδώνει έστω κι ελάχιστα η επιφάνεια της θάλασσας εκεί μέσα, που αν δεν ξέρεις την έξοδό της νομίζεις ότι είσαι μέσα σε λίμνη! Τότε θα αναφωνήσετε ότι ο Όμηρος όχι μόνο δεν ήταν τυφλός, αλλά και κυρίως ότι με βεβαιότητα διαπιστώνεται ότι περπάτησε τις περιοχές που περιέγραφε!!!
    (Συνέχεια)
    Νώντας Γαζής
    Γεωπόνος – Συγγραφέας – Ερευνητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
    (5ο ΜΕΡΟΣ)
    11. Επειδή πολλά λέγονται για αρκετά ευρήματα στο σημερινό Θιάκι, που αναφέρονται στον Οδυσσέα, κανείς δεν τα αμφισβητεί, όπως και κανείς δεν αμφισβητεί ότι η Ιθάκη, σύμφωνα με τον Όμηρο είναι η σημερινή Λευκάδα και συνεπώς οι Ιθακήσιοι είναι ένας λαός που κατοικούσε στην Ομηρική Ιθάκη – Λευκάδα και μετά την Κάθοδο των Δωριέων μετακόμισαν στην Ομηρική Σάμη – σημερινό Θιάκι, παίρνοντας κυρίως μαζί τους και την ιστορία τους και τις παραδόσεις τους και τα ήθη και έθιμά τους! Είναι ένα δεδομένο από αρχαιοτάτων χρόνων στον Ελλαδικό χώρο! Άλλωστε το ίδιο ακριβώς δεν έγινε με τις Αλαλκομενές, που αρχικά ήταν στο νησί Αστερίς – Αρκούδι και σήμερα ανακαλύφθηκε στον Πισαετό, το ίδιο δεν έγινε και με τους κάτοικους της Ομηρικής Σάμης – σημερινό Θιάκι, μετά την επέλαση και μεταστέγαση των Ιθακήσιων στην πατρίδα τους, οι οποίοι αναγκάστηκαν να μετακομίσουν στο γειτονικό και τεράστιο νησί Δουλίχιο, όπου δημιούργησαν την πόλη Σάμη; Ο Λαός των Κεφαλλήνων αποδεδειγμένα (από τις πήλινες πινακίδες με Γραμμική Β΄ που βρέθηκαν στο Ανάκτορο της Πύλου) κατοικούσαν στην περιοχή της Ακαρνανίας, όπου υπήρχε και η ωριόχτιστη πόλη της Νήρικου, την οποία κατέλαβε ο Λαέρτης (Οδ. ω, 377-378). Αργότερα το μεγαλύτερο ποσοστό τους εξαπλώθηκε στα Ιόνια νησιά. Μετά την Κάθοδο των Δωριέων εκδιώχτηκαν από τις περιοχές όπου ήταν εγκαταστημένοι [Ακαρνανία, Ιθάκη (σημερινή Λευκάδα), Σάμη (σημερινή Ιθάκη) κλπ.] και εγκαταστάθηκαν τελικά στο μεγαλύτερο νησί των Επτανήσων, το Δουλίχιο και το ονόμασαν Κεφαλονιά.
    12. Όσον αφορά την επικοινωνιακή μεθόδευση, διαπιστώνει και ο απλός και αδαής Έλληνας, ότι έχει τα χαρακτηριστικά ενός παιδαριώδους ερασιτεχνισμού και μάλιστα εντελώς αδικαιολόγητου από πλευράς δύο Πανεπιστημιακών Καθηγητών, οι οποίοι τυχαίνει να είναι ζευγάρι στη ζωή τους, και οι οποίοι δεν δικαιούνται να έχουν υποκειμενικές θέσεις σε ανασκαφές, που χρηματοδοτούνται από τον Ελληνικό Λαό: Στοιχείο 1ο. Μετά από 16 χρόνια ανασκαφών τώρα πιστοποίησαν ότι ήταν το Παλάτι του Οδυσσέα; Τόσα χρόνια «κουκιά έσπερναν» κατά τη λαϊκή έκφραση; Το ανακάλυψαν, το ανέδειξαν σιγά – σιγά, το μελέτησαν, το μέτρησαν, το αντιπαρέβαλλαν με τις περιγραφές του Όμηρου, το φωτογράφησαν, έπαιρναν πακτωλό χρημάτων (για τα δεδομένα του Υπ. Πολιτισμού ήταν όχι μόνο ικανοποιητικά, αλλά ιδιαιτέρως υπερβολικά, όταν οι υπάλληλοι αυτού του Υπουργείου παρέμεναν για μεγάλα διαστήματα απλήρωτοι κλπ. κλπ.), και το περασμένο καλοκαίρι, εν αιθρία, μόλις εμφανίστηκε το μέγεθος της οικονομικής κρίσης, εν χορδαίς και οργάνοις, ανακοινώνεται ότι βρέθηκε το Παλάτι του Οδυσσέα!!! Στοιχείο 2ο. Μάλιστα για να μας πείσουν όλους και κυρίως τους χορηγούς, βρήκαν και μια τυκτή κρήνη «χτισμένη με τον εκφορικό τρόπο, όπως στην Τίρυνθα και στις Μυκήνες …», την οποία χρονολόγησε ένας ειδικός υδραυλικός με περγαμηνές στις Μυκηναϊκές κρήνες, λες και δεν υπάρχουν ειδικές μέθοδοι ακριβέστατης χρονολόγησης, που χρησιμοποιούν παγκόσμια οι Αρχαιολόγοι! Στοιχείο 3ο. Ο τρόπος και η μεθόδευση της ενημέρωσης του Κράτους – υπεύθυνου του Πολιτισμού και του Κράτους – χρηματοδότη των ανασκαφών, είχε στοιχεία και έλλειψης νομιμότητας και έλλειψης στοιχειώδους επιστημονικής δεοντολογίας και έλλειψης στοιχειώδους σεβασμού προς τον χορηγό της όλης προσπάθειας! Σ’ αυτή τη χώρα δυστυχώς εξακοντίζουμε εύκολα και ατιμώρητα πολλές «πομφόλυγες»!

    Νώντας Γαζής
    Γεωπόνος – Συγγραφέας – Ερευνητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο ερώτημα γιατί η απάντηση έρχεται μετά από πολλούς μήνες, είναι γιατί πιστεύω ότι Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΕΡΒΙΡΕΤΑΙ ΣΕ ΚΡΥΟ ΠΙΑΤΟ! Ότι σερβίρεται πολύ ... καυτό, είναι για να μην αντιλαμβάνεται ο σερβιριζόμενος την πραγματική ... γεύση!!!"Ο νοών νοείτω" και "όποιος βιάζεται ... σκοντάφτει"!
    Δέχομαι οποιαδήποτε αντιπαράθεση, αρκεί να είναι σε επιστημονικό επίπεδο και κυρίως να στηρίζεται 100% στο Ομηρικό κείμενο, γιατί αυτόν μελετούμε όλοι μας κι όχι τον Στράβωνα ή το Λίβιο ή τον Πλίνιο ή το Παυσανία κ.ά.

    Νώντας Γαζής
    Γεωπόνος – Συγγραφέας – Ερευνητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κε Γαζή ευχαριστούμε πολύ για τις διευκρινήσεις.Ειναι πολύ αξιόλογες και πολύτιμες!Ενδιαφέρομαι πολύ για αποκωδικοποίηση σε κείμενα του Ομήρου και θα ήθελα αν έχετε την διάθεση να ρίξετε μια ματιά στα θέματα που έχω για τον Όμηρο και να γράψετε την άποψή σας.Τα κείμενα τα βρίσκετε εδω:

    http://erevna-enimerwsi.blogspot.com/search/label/%CE%9F%CE%9C%CE%97%CE%A1%CE%9F%CE%A3

    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ετσι οπως τα περιγραφει, ο αγαπητος κατα τα αλλα γεωπονος, ο οποιος ξεκινησε καλα αλλα ενδιαμεσως αρχισε να χωλαινει... δυσβατοι γαρ αι ομηρικαι ατραπητοι και δρομοι, συναγεται το συμπερασμα οτι, το ολιγωτερο, βοσκαγαν μαζι με το Φιλοιτιο τα κοπαδια του Οδυσσεα.
    Η αναφορα του στην Ακαρνανια, ως τοπου βοσκης τουτων ειναι αφοπλιστικη με τον αφελη τροπο που διδεται, απο αποψη παραδοχης αυτης της υποθεσης, λογω του συνεγγυς των ακτων προβλητων των χωρων αυτων, οπως μας πληροφορει. Αλλα και προσπαθει να μας πεισειστη συνεχεια με την αναφορα του σε πορθειο για τη δηθεν απροσκοπτη διελευση τουτων μεσω αυτου στην Ιθακη. (Εδω το κειμενο δεν αντεχει σε κριτικη, ειμη μονον εκεινης των παραμυθιων...για παιδια, Τα οποια υστερα απο μια εμπεριστατωμενη, εστω, αναφορα στα "Ιθακησια" πεντε (5) συνεχειων, καλουνται να πεισθουν στα λεγομενα του. Οτι δηλαδη οντως ουτως εχουν απαντα οσα περιγραφει)

    Αλλα αν δεν απατωμαι ο Φιλοιτιος ηταν βουκολος, πραγμα που σημαινει οτι ειναι κομματι δυσκολο η καθημερινη διαπορθμοιωση βοων εστω και βραχεος του διαπλου.

    Γενναται ομως αυτοματα το ερωτημα γιατι σε μια ξενη γη να εβοσκαν αλλοτρια κοπαδια και οχι γηγενη, λ.χ. του Ακαρνανος,και των απογονων του, μεχρι εποχης Οδυσσεως, ο οποιος αλλωστε φερεται κτητωρ και ονομητής του χωρου αυτου, δηλαδη της Ακαρνανιας.

    Καταφαινεται παντως το γεγονος, απο την ολη περιγραφη..., οτι προτιμα την Λευκαδα ως "Ιθακη" απο τας αλλας νησους του πελαγους της Ιους, θυγατερας του Ιναχου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πόσο ανώρημοι τελικά είστε!!! Μισείτε όταν κάποιος πεί κάτι και δεν το είπατε εσείς!!! τι είπε ο Μιχάλης Καλόπουλος; το διαβάσατε καλά; Είπε πως απομυθοποιείται με αυτήν την ανακάληψη μια πολύ σημαντική προσωπικότητα. Ακόμα και κάποιου απο τους υποψήφιους γαμπρούς της Πηνελόπης να είναι το παλάτι δεν απομυθοποιείται η Πηνελόπη; αρα δεν απομυθοποιείτε ο σύζυγος Οδυσσέας; βάλτε μωρε το μυαλό σας να δουλέψει 1+1 =2 οχι 11

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάντως φίλε, μια που όπως θα είδες έχουν περάσει και 4 χρόνια από την ανάρτηση, έχω αλλάξει γνώμη πάνω σε πολλά. Για τον Οδυσσέα πχ, είμαι της άποψης πως δεν υπήρχε καν ως ιστορικό πρόσωπο, σαφώς ουτε και η Πηνελόπη. Τα έπη του Ομήρου είναι καθαρά ένα μυστηριακό ταξίδι της ψυχής από τον Νοητό Κόσμο στην πάλη των αισθήσεων (Τροία) και ύστερα οι άθλοι που πέρασε για να γυρίσει στην Ιθάκη, να γυρίσει ξανα στον Νοητό. Αν ενδιαφέρει κάποιους μπορώ να σας παραπέμψω σχετικά με αυτό το σκεπτικό. Την ανάρτηση βέβαια δεν την σβήνω, όπως και πολλές άλλες που δεν συμφωνώ, λόγω του οτι υπάρχουν σχόλια τα οποια δεν θεωρώ σωστό να σβηστούν, αλλά και για το γεγονός οτι υπάρχουν κάποιοι άλλοι που βρίσκονται στο επίπεδο που ήμουν εγώ τότε που έβαλα την ανάρτηση και ασχολούνται με τέτοιου είδους αναρτήσεις.

      Διαγραφή

Related Posts with Thumbnails