Καλώς ήλθατε στο ιστολόγιό μου

Το ιστολόγιο έχει ΧΑΚΑΡΙΣΤΕΙ, ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ. Ελάτε στο "Έρευνα - ενημέρωση 2" για τις αντίστοιχες αναρτήσεις.

Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2009

Ο Σωκράτης δίνει το νόμο της βαρύτητος.

Έργο «ΦΑΙΔΩΝ» ή περί ψυχής 109a






Αρχαιο κείμενο:


Πέπεισμαι τοίνυν, ἦ δ' ὅς, ἐγὼ ὡς πρῶτον μέν, εἰ ἔστιν


ἐν μέσῳ τῷ οὐρανῷ περιφερὴς οὖσα, μηδὲν αὐτῇ δεῖν μήτε


ἀέρος πρὸς τὸ μὴ πεσεῖν μήτε ἄλλης ἀνάγκης μηδεμιᾶς


τοιαύτης, ἀλλὰ ἱκανὴν εἶναι αὐτὴν ἴσχειν τὴν ὁμοιότητα


τοῦ οὐρανοῦ αὐτοῦ ἑαυτῷ πάντῃ καὶ τῆς γῆς αὐτῆς τὴν


ἰσορροπίαν. ἰσόρροπον γὰρ πρᾶγμα ὁμοίου τινὸς ἐν μέσῳ


τεθὲν οὐχ ἕξει μᾶλλον οὐδ' ἧττον οὐδαμόσε κλιθῆναι,


ὁμοίως δ' ἔχον ἀκλινὲς μενεῖ. πρῶτον μὲν τοίνυν, ἦ δ' ὅς,


τοῦτο πέπεισμαι.






Μετάφραση


έχω πεισθεί λοιπόν , ότι η γη είναι σφαιρική και δεν έχει ανάγκη ούτε αέρος ούτε άλλου στηρίγματος δια να μην πέσει. Αλλά αρκεί δια να συγκρατείται η ομοιογένεια του ουρανού αυτού, προς εαυτόν σε όλα τα σημεία και η ισορροπία αυτής της ίδιας της γης, επειδή κάθε πράγμα που ισορροπεί εντός ομοιογενούς περιβάλλοντος που και αυτό τελεί εν ισορροπία δεν μπορεί να κλίνει προς καμία πλευρά και θα παραμείνει ακλινές δηλ αμετακίνητο.




Νόμος βαρύτητος: F=G*m1m2/r^2




Υ.Γ.


Σωκράτης (470 π.Χ. ‐ 399 π.Χ.) ενώ ο ΙΣΑΑΚ Νεύτων (1643 – 1727)… πράγμα που σημαίνει ότι ο Σωκράτης είναι φύση αδύνατον να αντέγραψε τον Νεύτωνα
 
http://nck-ellinismos.blogspot.com/2009/09/blog-post_7148.html

14 σχόλια:

  1. Μπραβο Αρετη, φχαριστω, για το Νευτωνα και το Σωκρατη!
    Θα ειδες καποια ομοιοτητα στις σκεψεις, αν οχι παραφραση του λογου, δι αλλης οδου,και γι αυτο
    αναφερεσαι -εξανισταμενη - στο θεμα.
    Μα αγαπητη δεν ειναι μονο τα εργα που κλαπησαν, απο ολους αυτους ( μετωπες και αλλα...) ειναι και ο λογος (απο τη λεηλασια του Βυζαντιου, ποιου Βυζαντιου...) πολυ σπουδαιοτερας μορφης, αν σκεφθεις οτι το σημερινο χαλι της γης σε αυτες τις... κλοπες οφειλεται
    Μεταδωθηκαν, μεσω αυτων των πραξεων..., σκεψεις
    και σοφια και φωτισμος σε εντελωε ασχετους.
    Ο Σωκρατης, ο μεγας, σε μια προσπαθεια να πεισει το Θηβαιο Σιμμια, που κατηγορουσε το συμπατριωτη του Κεβη ως απιστο λιαν, ενω ηταν αυτος, αναγκαζεται να καταφυγει σε φισικες εξηγησεις των φαινομενων.

    Καιεπειδη μολις τωρα το σκεφθηκα εξ αιτιας του παραπανω περιστατικου που αναφερεις,το σημειωνω αμεσως, εστω και εδω, σε ξενο χωρο, αφου ειναι σκεψη δικη μου (οπως και εκεινη του Κριτωνα, οτι ηταν φιλος, δηθεν, του Σωκρατη` οπως απ΄ολους πιστευεται...) και επρεπε εννοω να καταλαμβανει δικους μου χωρους απο την αποψη ιστοσελιδων, διοτι τους αλλους, ουτως ή αλλως, τους πληροι, αμφιβαλλω πολυ αν ο Σωκρατης επετρεπε,εδινε τη συγκαταθεση του στο Πλατωνα ή σε οποιδηποτε αλλο να καταγραφει τους λογους του. Και οπωςδηποτε εννοω τους περιεχοντας ερμηνειες και ακριβεις περιγραφες φυσικων φαινομενων.
    Πενηντα χρονια αργοτερα, οι οπαδοι της ροης, αν θυμαμαι καλα ηρθαν απο την Ιωνια για την...ακροαση "Παρμενιδης". Την οποια διεσωσε, και παλι αν θυμαμαι καλα, ο Αδειμαντος.

    Ο Ξενοφωντας, ως γνησιος μαθητης αυτου, δεν υπεισερχεται σε... λεπτομερειες...!

    Φχαριστω! καισυγνωμη για το χωρο που πιθανον να καταχραστηκα. Αλλα αμα ειναι αναγκαιο κατι, ισως, ειναι και χρησιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου.

      Από όσο γνωρίζω μόνο οι διάλογοι Ευθυφρων,Φαίδων,Κρίτων και η Απολογία είναι τα όσα είπε ο Σωκράτης. Οι υπόλοιποι διάλογοι περιέχουν τα όσα γνώριζε ο Πλάτων και τα έβαλε με αυτόν τον τρόπο στους διαλόγους του.

      Γιατί έχεις την άποψη πως ο Κρίτων ήταν δήθεν φίλος του Σωκράτους;

      Τον Ξενοφώντα δεν τον έχω ακόμα διαβάσει σχετικά με τον βίο του με τον Σωκράτη,θα το κάνω όμως σίγουρα εν καιρώ! :)

      Διαγραφή
    2. Αρετη, Φχαριστησακι, Φχαριστησακι μου! τυχαιως, ψαχνοντας παλι... τα μισα της χιλιαδος (αυτη τη φορα δε μπορω να μπω στις αναρτησεις μου να τις επιδιορθωσω λιγο...), βρεθηκα και παλι στον αγιο χωρο σου -το συγκεκριμενο εννοω, που κανεις λογω για το Φαιδωνα - και ειδα την απαντηση σου.
      Και χαρηκα υπερμετρα που απαντησες και μου εδινες ετσι την ευκαιρια να επανελθω...δριμυτερος.
      Και αφορμη λοιπον λαβων, εκ τουτου του γεγονοτος, χειμαρου θα εξισωθω τη ροην, ινα κατακλυσω...τα εδαφη Σου!
      Κατ΄αρχην δεξου το αιωνιο ευχαριστο μου και την εσαει ευαρεσκεια - ευγνωμοσυνη μου που ασχοληθηκες με το Φαιδωνα, το διαλογο καθρεπτη του μεγαλειου της ψυχης του Σωκρατη.
      Και στη συνεχεια τις απαντησεις μου στο θεμα που ηγειρα ο ιδιος, οτι δηλαδη Ο Κριτων (στον ετερο διαλογο...) δεν μπορει να ειναι φιλος του Σωκρατη.
      Και αυτο με μια ματια, χωρις πολυ επιβανθυση στο θεμα, δε χρειαζεται αλλωστε.
      Ξεκινω, λοιπον, τα επιχειρηματα μου και πιστευω να σε πεισω.
      Σου κανω γνωστο ομως, λογω συμπαθειας, οτι ειναι κοινα και συναγονται ευκολως εκ της μελετης του διαλογου αυτου του Πλατωνα, απο ολους οσους θα ηθελαν να επιχειρησουν κατι τετοιο.(μετα βεβαια απο αυτην την εκδοχη και υποθεση...)

      Αξημερωτα τον επισκεπτεται στη φυλακη και καθεται και τον παρατηρει χωρις να τον ξυπνησει.
      Ακαταλληλη λιαν για τους οντως φιλους του Σωκρατη μια τετοια ωρα επισκεψης σε αυτον, οπως του παρατηρει, αλλωστε, και ο ιδιος ο Σωκρατης.

      Και το πιο σπουδαιο παροτρυνει τον Σωκρατη στη ληψη φαγητου λιγο προ του θανατου του. Ενω το μεγαλο μελημα του
      του φιλοσοφου, κατ΄αυτην την ωρα, που δεικνυει και το μεγαλειο της ψυχης του που ελεγα πιο πανω, ειναι η διασωση του ποιμνιου του, απο την αμφισβητηση και αμφιβολια των δυο Θηβαιων "Πυθαγορικων" φιλοσοφων.
      Αγωνια ο Ανθρωπος αυτος οχι για τονεπικειμενο θανατο του, αλλα για το αν θα καταφερει να πεισει το Σιμμια - λιγο προ του θανατου του - για το λανθασμενο των αποψεων του και κρισεων, και κατα συνεπεια την επαναφορα της ταξεως στους παρευρισκομενους μαθητες του και λοιπους ακροατας.

      Αυτα ολα, αν ηταν οντως φιλος του Σωκρατη ο Κριτωνας, οφειλε να τα γνωριζει κα να τα τηρει.

      Οπως και να εχει η παρουσια του εκει πρεπει να υπογραμμιζε το μεγαλο ενδιαφερον των Εντεκα (11), αλλα και των λοιπων κατηγορων και ακροατων της δικης του, για το τελος του. Αφου, δοκιμαζοντας τον αυτον και τη διδασκαλια του, τον εξωθουν, μεσω Κριτωνα να δραπετευση. Καιοι ελπιδες τους αποδεικνυονται φρουδες...

      Πιστευω με αυτα αγαπητη μου φιλη να σου εδωσα μια εικονα των αντιρρησεων μου, σχετικα με "αυτη" τη φιλια, και την τυχον ορθοτητα τους.



      Σημειωση: Απο σενα μαθαινω (δεν εχω εντρυφησει πολυ...) οτι Ευθυφρων, Φαιδων, Κριτων και Απολογια ειναι "οτι ειπε ο Σωκρατης". Και οτι οι αλλοι ειναι οσα γνωριζε ο Πλατων και τα διοχετευσε στους διαλογους του.

      Ετσι ομως οπως το διαβαζω, συν και του οτι η χρονικη παραθεση των διαλογων δεν ειναι απολυτα εξακριβωμενη, μου ερχεται στο νου οι τεσσερεις διαλογοι που αναφερεις να ειναι αλλου συγγραφεα...

      Εδω, ομως, το θεμα προσλαμβανει περιπλοκοτητα και το αποφευγω...
      Δηλαδη, παντως, θελω να πω, οτι τα εργα αυτα δυνατον να εγραφησαν απο αλλους και να τα απεδωσαν στον πλατωνα...
      Ακραια αποψη,και μην την λαβεις υποψη σου.
      Αλλα εξ αιτιας της παραπανω εκδοχης, δυο αποψεις φερονται επικρατεστερες: αυτη του "φαινομενου" Αδειμαντος" (νομιζω ηταν αδελφος του Πλατωνα;)και η αλλη του διαφορετικου συγγραφεα.


      Διαγραφή
  2. Γεια σου και πάλι!! :)

    Σχετικά με τον Κρίτωνα,πιστεύω καταλαβαίνω πώς το εννοείς.. Μην ξεχνάμε όμως οτι οι μαθητές και φίλοι του Σωκράτους είναι απλοί άνθρωποι και δεν φτάνουν το απέραντο μεγαλείο του να μην τον ενδιαφέρει ο θάνατος.Ήθελαν να τον φροντίσουν.Να τον κλέψουν αν ήταν δυνατό από εκεί και να τον κρύψουν μακριά! Μέχρι εκεί πήγαινε ο Νους τους και δεν τους αδικώ..

    Για το θέμα των διαλόγων,φαίνεται η γραφίδα του Πλάτωνος,έχει βάλει την "σφραγίδα" της.είναι χρωματισμένοι με υπεροχή!Ενώ πχ ο διάλογος Μίνως που είναι αλλου,είναι εντελώς φτωχός και δεν υπάρχει καμιά μουσικότητα και κάτι να σε ταξιδεψει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελεγα υπεθετα ηλπιζα οτι θα συμφωνουσες με τη... "φαση" του Κριτωνα που σου περιεγραψα, σχετικα βεβαια με την υποθεση της φιλιας του με το Σωκρατη, αν ησουν ατομο...ξεχωριστο!
      Ετσι ομως που μου απαντας με βαζεις σε σκεψεις, αν ανηκεις σε οργανωση, συλλογο εταιρεια, ή κατι αλλο ομαδικο που ξεφευγει απο τις κατευθυνσεις της ατομικοτητας...

      Δεν θελω να χαρακτηρισω την απαντηση πολυ προχειρη -αν και φαινεται να ειναι - σε ενα τοσο μεγαλο θεμα, οπως ειναι η παραπλανηση, στο σημειο αυτο, ολων οσων ασχοληθηκαν με τον Σωκρατη...

      Αυτο που μου λες αντηχει τωρα στα αυτια μου παραξενα. Υστερα βεβαια απο την επισημανση σου (που δειχνει καποιο εσωτερικο βαθος...)για Σωκρατη και τον αλλο τον ξενο, τον νευτωνα.

      Ειναι πολυ ελαφρο αυτο που λες, και μου φανταζει σαν υπεκφυγη, οτι οι μαθητες και φιλοι του Σωκρατοι ειναι απλοι ανθρωποι...

      Μα ακριβως για αυτο προσεταιριζονται τον Ανθρωπον αυτον για να αποκτησουν το μεγαλειο του, υστερα απο μια περιοδο διδασκαλιας. Μετα το περας της οποιας ειναι ιδιοι ακριβως με τον διδαξαντα... Σωκρατη. (βλεπε Ξενοφωντα).

      Οσο για τις φροντιδες και τα αλλα που αναφερεις αυτα απεχουν πορω της διδασκλιας του φιλοσοφου εκεινου.

      Η μονη φροντιδα του Κριτωνα ειναι η παρακολουθηση του Σωκρατη λιγο πριν απο τον θανατο του, τον οποιον ο ιδιος μεταφραζει σε "λυση" στο διαλογο "Φαιδων".

      Οσο για τα αλλα "να το κλεψουν, να τον κρυψουν", παλι, ο ιδιος, ειχε αναφερθει, πανω σε αυτα, στον Κριτωνα, στον ομονυμο διαλογο του Πλατωνα.
      Οταν του εξηγουσε τους λογους που δεν αξιζει να ζει κανεις καταζητουμενος, και σε ξενα μερη...


      Αλλωστε, Αρετη, τα πραγματα ετσι οπως εξελιχθηκαν, για τον Ανθρωπο αυτον, ηταν μια μεγαλη προσφορα και ευκαρια την οποια δεν μπορουσε ("επ ουδενι ουδεν", οπως θα ελεγε και ο ιδιος...) να την αφησει να παει χαμενη.




      Φιλικα Φωτης

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  3. "Ετσι ομως που μου απαντας με βαζεις σε σκεψεις, αν ανηκεις σε οργανωση, συλλογο εταιρεια, ή κατι αλλο ομαδικο που ξεφευγει απο τις κατευθυνσεις της ατομικοτητας... "

    Βεβαίως και δεν ανήκω πουθενά,μόνη μου ψάχνω την αλήθεια,ούτε σκοπός μου είναι να παραπλανήσω,αν κατάλαβες κάτι άλλο τότε είναι λαθασμένη η κρίση σου ή κάτι άλλο συμβαίνει.. Όσο για τους μαθητές του,πέραν κάποιων τεράστιων προσωπικοτήτων που διέπρεψαν πχ Πλάτων, τί σε κάνει να πιστεύεις οτι κάποιοι άλλοι μαθητές του δεν ήταν απλοί άνθρωποι; Θυμάσαι το τέλος του διαλόγου "Φαίδων" ;

    Θα ήμουν άτομο "ξεχωριστό", αν συμφωνούσα μαζί σου; Αλλα επειδή διαφωνώ δεν είμαι;

    Δεν ξέρω,διέκρινα κάποια επίθεση στα λόγια σου επειδή δεν συμφωνούμε.Και αυτό δεν είναι σωστό.Αν κάνω λάθος συγνώμη.

    Θα ήθελα όμως να μου το αναλύσεις μια που το πιάσαμε,το τί σε κάνει να πιστευεις οτι οι μαθητές του Σωκράτη στην πλειοψηφία τους μπορούσαν να φτάσουν το μεγιστο δασκαλο τους.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. • fotios23 Νοεμβρίου 2012 9:52 μ.μ.
    Αρετη, τμηματικα, για να τα προλαβαινω...
    Δεν διαφωνεις μαζι μου, οπως λες,(το οποιο ειναι αλλωστε και τετριμμενο για να αναφερθει εδω, στη συγκεκριμενη ιδιαζουσα περιπτωση), αλλα ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ με την ΑΛΗΘΕΙΑ...
    Την οποια μου δοθηκε η ευκαιρια, μεσω του συγκεκριμενου περιστατικου, να εκφρασω, παρουσιασω, σαφως, αναφερομενος σε χαρακτηριστικα παραδειγματα...

    …Οτι εισαι ατομο ξεχωριστο (παρολο που αυτο εμπεριεχει υποψιες κολακειας...και μαλλον καλον ειναι να αποφευγεται...) ειναι περαν πασης αμφιβολιας για μενα. Εφ΄οσον ασχοληθηκες με το Σωκρατη, αυτο και ΜΟΝΟΝ αρκει.
    Αλλα, εν προκειμενω, ερχεσαι σε ΔΙΑΦΩΝΙΑ με την αληθεια... Και ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ που δεν μου αρεσει...!


    Για αυτο εκανα λογο για ομαδικοτητα, η οποια πανω σε αυτα τα θεματα επιδρα παραπλανητικα για τον ερευνωντα...τας γραφας,` κατα το ευαγγελιον του Κυριου…


    …Εγω δεν καταλαβα "κατι αλλο", αυτο που καταλαβα καλα το καταλαβα...
    Και χαρουμενος σφοδρα, ενεκα τουτου, (μογις διαφερων απο "χαζοχαρουμενον"...) εκχεω τας πηγας υδατος των ημετερων ορεων...ινα πας τις ο διψων, επιπροπεσων κορεσθειη υδατος αληθειης!



    …Οι μαθητες και φιλοι του Σωκρατη, Αρετη, δεν ειναι πλεον απλοι ανθρωποι, με την εννοια που εσυ αποδιδεις στον ορο, ωστε να του προτεινουν "φυγαδεύσςις και "φαγητα", κατα αυτην την ωρα. Κατι που αντικειται στο πνευμα, αλλα και στο γραμμα της διδασκαλιας του φιλοσοφου….
    Δεν ειναι δυσκολο Αρετη αυτο να φανεί...


    …Διεκρινες, διεκρινες, αρα όχι ακριβως επιθεση , όπως τη χαρακτηριζεις, αλλα μαλλον Σωκρατικης προελευσης...διαμαρτυρια. Ισως για κατι εξαιρετικα οφθαλμοφανες στη περιπτωση που περιγραφω…
    Πως, λοιπον,ηταν δυνατον να μη συμβει αυτο, εκ μερους μου, τη στιγμη που εσυ… διαφωνεις με τουτο…!
    Με εμενα τον ιδιο, και για κατι διαφορετικο , ουτε καν θα με ενοιαζε, παρολο που προσπαθω να εκφραζω, παντοτε, και κατά το δυνατον, αναμφισβητητες αποψεις...

    Αλλα εδω προκειται περι Σωκρατικων θεματων, και πεποιθησεων οι οποιες αφορουν παντοτε την αναζητηση της Αληθειας, εστω και αυτης της μορφης...

    Για το ποιος δηλαδη απο τους "σημερινους..." θα ενδιαφεροταν, ή οχι, αν ο Κριτων οντως ηταν φιλος του Σωκρατη…
    Απλα δεχονται οτι τους "σερβιρουν" οι δηθεν ειδημονες και οι ειδικοι περι τουτων, "βαρυγδουπιαζοντες" με... αβασταχτη ,ομως , ελαφροτητα νυχθημερον...!

    ((Συνεχεια)
    ΑπάντησηΔιαγραφή

    fotios23 Νοεμβρίου 2012 10:32 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλλα για μενα, οπως πιστευω να εχεις αντιληφθει, δεν εχουν ετσι τα πραγματα.
    Δεν μπορω δηλαδη να δεχτω ακομα και αυτο το απλο: "Ο Κριτων, φιλος του Σωκρατη"...
    Αντιδρω (σχεδον...εξαλος, αστιευομαι...) πανω σε αυτο, απο την αποψη της εννοιας της φιλιας μεταξυ δυο ατομων.
    Και επ΄αυτου σου αναφερω το Πυθαγορικο: "φιλος εστι ετερος εγω"!!

    Ετσι, αγαπητη φιλη Αρετη, καταφαινεται, εξ ολων τουτων, παλι, οτι τη συγνωμη σου τη χρειαζεται η ΑΛΗΘΕΙΑ...


    ...Οχι δεν θυμαμαι τωρα το τελος του διαλογου "Φαιδων"...
    Εσυ το θυμασαι;
    Θα ηθελες να μου το θυμησεις και μενα, και συν ταυτω να μου πεις αν εισαι καλη μεταφραστρια της Αττικης διαλεκτου;

    ...Το καλυτερο παραδειγμα μαθητου του Σωκρατη ειναι ο Ξενοφων...

    ...Αυτος, τουτος, ο τροπος διδασκαλιας του Σωκρατη ηταν ενδεικτικος...
    Πρωτα η απορριψη των σαθρων, νοσουντων,εγκυμόνων δια της μεθοδου της μαιευτικης τεχνης, και κατοπιν η ολοκληρωση της διδασκαλιας…δια των επιταγων του ορθου (του μεγα, κατα τον ιδιο) λογου.
    Με λιαν χαρακτηριστικο παραδειγμα ότι αυτή εγενετο προς αποκατασταση, παντοτε, της αληθειας… (βλεπε "θεαιτητο").

    ...Και εν κατακλειδι: το φοιταν εγγυς σοφου προΰποθετει ειδος τι αρετης, το οποιο ανεγνωριζε ο Σωκρατης μεσω του δαιμονιου (οπως και το αντιστροφο)και φροντιζε να το ολοκληρωνει…




    Σημειωση: Το ανωτερω…περατωθηκε χθες, αλλα παρα τις επιπονες,επιμονες προσπαθειες για δημοσιευση του τουτο απεβη αδυνατο λογω προβληματων που παρουσιασε το κουμπι «δημοσιευση».
    Και ετσι θα προσπαθησω τωρα εκ νεου τη δημοσιευση του.

    Α, ξεχασα να σου πω ότι πανω στις προσπαθειες αυτές, καποια στιγμη, βρεθηκα στην «Αρχικη" σου¨,
    αναζητωντας διεξοδο, και ειδα το αρθρο καποιου Αραβινη Αγγελου, για καποιο «πλεγμα» που αφορα τη γη, ο ελεγχος του οποιου θα καταστηση κυριαρχο τον κατεχοντα τις ιδιοτητες του…

    Από ότι διαβασα, επιτροχαδην, για παραπανω από μιση ωρα, χωρις υελικα να το ολοκληρωσω…

    Αυτά , βεβαια, είναι φανερο ότι τα γραφω για λογους προβολης... θελοντας να καταστησω γνωστο ότι εκτος από τον Σωκρατη εχω και αλλα ενδιαφεροντα…

    Αν βεβαια ο δασκαλος ηταν παρων, ενειχετο κινδυνος να με απερριπτε, για τουτο, αν και δεν ειμαι και πολύ σιγουρος…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

    fotios23 Νοεμβρίου 2012


    Πηγή ΕΡΕΥΝΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ο Σωκράτης δίνει το νόμο της βαρύτητος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα φίλε μου!

    Μου γράφεις : "Δεν διαφωνεις μαζι μου, οπως λες,(το οποιο ειναι αλλωστε και τετριμμενο για να αναφερθει εδω, στη συγκεκριμενη ιδιαζουσα περιπτωση), αλλα ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ με την ΑΛΗΘΕΙΑ...
    Την οποια μου δοθηκε η ευκαιρια, μεσω του συγκεκριμενου περιστατικου, να εκφρασω, παρουσιασω, σαφως, αναφερομενος σε χαρακτηριστικα παραδειγματα...

    …Οτι εισαι ατομο ξεχωριστο (παρολο που αυτο εμπεριεχει υποψιες κολακειας...και μαλλον καλον ειναι να αποφευγεται...) ειναι περαν πασης αμφιβολιας για μενα. Εφ΄οσον ασχοληθηκες με το Σωκρατη, αυτο και ΜΟΝΟΝ αρκει.
    Αλλα, εν προκειμενω, ερχεσαι σε ΔΙΑΦΩΝΙΑ με την αληθεια... Και ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ που δεν μου αρεσει...!"

    Σε βλέπω λοιπόν σίγουρο 100% πως γνωρίζεις την Αλήθεια. Για ποια Αλήθεια όμως ομιλείς; Για την Αλήθεια του Νοητού και Αισθητού Κόσμου που ψάχνουν όλοι σχεδον οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι;

    Για την Αλήθεια του βίου του Σωκράτους και τις συναναστροφές με τους μαθητές του;

    Για την Αλήθεια που βρίσκεται μέσα μας και την βρίσκουμε κομμάτι κομμάτι με το βαθηστόχαστο "Γνώθι σ'Εαυτόν" ;

    Για κάποια άλλη Αλήθεια;

    Για όποια και να μιλάς μου δίνεις την εντύπωση πως είσαι σίγουρος οτι την γνωρίζεις καλά, οποια κι αν είναι.Εγώ που δεν την γνωρίζω και συνεχώς την ψάχνω, μπορείς να με διαφωτίσεις..;


    Στο τέλους του Φαίδωνος οι μαθητές του έκλαιγαν σαν "γυναίκες" όπως επισημαίνεται επειδή έχαναν τον δάσκαλό τους. Θα συνέβαινε κάτι τέτοιο αν δεν ήσαν απλοί άνθρωποι;

    Γράφεις επίσης: "Αλλα για μενα, οπως πιστευω να εχεις αντιληφθει, δεν εχουν ετσι τα πραγματα.
    Δεν μπορω δηλαδη να δεχτω ακομα και αυτο το απλο: "Ο Κριτων, φιλος του Σωκρατη"...
    Αντιδρω (σχεδον...εξαλος, αστιευομαι...) πανω σε αυτο, απο την αποψη της εννοιας της φιλιας μεταξυ δυο ατομων.
    Και επ΄αυτου σου αναφερω το Πυθαγορικο: "φιλος εστι ετερος εγω"!!

    Θα μπορούσες να μου ορίσεις τί εστί φιλία για σένα; Στον διάλογο Λύση, ο Σωκράτης με τους μαθητές του δεν βρήκε άκρη τί είναι φιλία.Μήπως εσύ ως κάτοχος της Αλήθειας την έχεις βρει;;!

    (Αν διακρίνεις κάποια ειρωνία είναι επειδή μου βγαίνει λίγο το σωκρατικό κι εμένα, χαχα, ελπίζω να μην με παρεξηγείς )

    Εν οίδα οτι ουδέν οίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και γράφεις κι αυτό: "Αυτά , βεβαια, είναι φανερο ότι τα γραφω για λογους προβολης... θελοντας να καταστησω γνωστο ότι εκτος από τον Σωκρατη εχω και αλλα ενδιαφεροντα…

    Αν βεβαια ο δασκαλος ηταν παρων, ενειχετο κινδυνος να με απερριπτε, για τουτο, αν και δεν ειμαι και πολύ σιγουρος… "


    Πιστεύεις οτι ο Σωκράτης θα σε απέρριπτε για την ενασχόλησή σου και με άλλα πράγματα; Μα ο Σωκράτης δεν δημιουργεί δόγμα!!!! Είναι ανοιχτόμυαλος και το ίδιο προτρέπει και τους γύρω του!

    Οι νεοπλατωνικοί πχ Πρόκλος έγιναν λίγο δογματικοί. Μήπως εννοείς αυτούς; Η μήπως ακόμη χειρότερα εννοείς κάποιον σημερινό δάσκαλο απο αυτους που κυκλοφορούν "φέροντες την Αλήθεια" ; Γιατί υπάρχουν τέτοιοι σήμερα.... ουκ ολίγοι.


    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails

avandia

Share